Site Loader

10 شاهکار معماری جهان

 

کلیسای جامع شارتر در شمال فرانسه، حدود ۱۲۰۰ سال پیش ساخته شده است و یکی از اولین و عالی ترین نمونه های معماری گوت یک در کشور فرانسه محسوب می شود. شارتر در دهه ۱۲۰۰ میلادی ساخته شده است.

 

طراحی داخلی بسیار زیبای کلیساری شارتر در جنوب غربی شهر پاریس

 

شاید بتوان گفت یکی از زیباترین و پرابهت ترین ساختمان های مذهبی جهان، مسجد آبی شهر استانبول در ترکیه باشد که در دهه ۱۶۰۰ میلادی و در دوره حکومت عثمانی بنا شده است.

 

معماری داخلی این ساختمان عظیم از بیش از ۲۰ هزار کاشی تشکیل شده که با دست طراحی و ساخته شده اند.

 

«قلعه نوی شوانشتاین» قصری است متعلق به قرن نوزدهم میلادی در جنوب استان باواریا در کشور آلمان که توسط پادشاه باوریا ساخته شد. این قصر در حال حاضر یکی از محبوب‌ ترین ظرفیت های گردشگری کشور آلمان به شمار می رود. همچنین گفته می شود که در ساخت انیمیشن زیبای خفته ی والت دیسنی از این بنا الهام گرفته شده است.

 

«کالج ترینیتی» در شهر دوبلین را الماس دانشگاه های جهان می نامند.

 

کتابخانه «لانگ روم» یکی از زیباترین کتابخانه های دنیا با سقفی بسیار بلند است.

 

قصر امپراتوری که به نام «شهر ممنوعه» نیز شناخته می شود در شهر پکن واقع شده و از مهم ترین دیدنی های این کشور محسوب می شود. شهر ممنوعه، پر وسعت ترین و کامل ترین معماری چوبی جهان است.

 

یکی از بناهای بسیار مدرن و جذابی که در شهر پکن ساخته شده، برج CCTV است که محلی ها آن را «شلوار» می نامند. این ساختمان در واقع یک آسمان‌ خراش ۴۴ طبقه‌ ای به ارتفاع ۲۳۴ متر، با کاربری اداری است که در سال ۲۰۱۲ میلادی تکمیل و افتتاح شد.

 

دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ، که یکی از طراحی های بی نظیر زاها حدید به شمار می رود از جمله بناهای مدرن با خطوط تمیز و بی نقص است.

بازدیدها: 0

0

Post Author:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Warning: Use of undefined constant HTTP_HOST - assumed 'HTTP_HOST' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /var/www/kargarin.ir/subs/blog/index.php on line 26

Warning: Use of undefined constant REQUEST_URI - assumed 'REQUEST_URI' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /var/www/kargarin.ir/subs/blog/index.php on line 26